DazooRadio - Ραδιόφωνο

NEStOR- “Networked European School Web Radio”
http://europeanschoolradio.eu/
Το ευρωπαϊκό αυτό έργο στοχεύει στη δημιουργία ενός ευέλικτου, πολύγλωσσου, σύγχρονου και ελκυστικού μέσου, ενός Διαδικτυακού Ραδιοφώνου βασισμένο στις αρχές του European School Radio, μέσω του οποίου θα αναπτύσσεται ο κριτικός γραμματισμός στα μέσα, η επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα αποτελέσει με την ολοκλήρωσή του, ένα παιδαγωγικό εργαλείο στα χέρια της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό το σχολείο μας συμμετέχει με τις δικές του μαθητικές εκπομπές από το 2017, στο ραδιοφωνικό μας σταθμό dazooRadio.

Διαδικτυακή Εκπομπή Σχολική Χρονιά Περιγραφή
2017-2018 Η εκπομπή «Εφήβων κραυγή» είναι αφιερωμένη στα δικαιώματα του παιδιού και εμπλουτίζεται με συνέντευξη της Επιτρόπου των Δικαιωμάτων του Παιδιού κα Λήδα Κουρσουμπά.
2018-2019 Στο πλαίσιο των εορτασμών των 40χρονων του Σχολείου μας, η ραδιοφωνική μας εκπομπή παρουσιάζει την ιστορία του Λυκείου Δασούπολης. Ιδιαίτερα συγκινητικές είναι οι αναμνήσεις που μοιράζονται μαζί μας ο Καρδιολόγος Σταύρος Δράκος και ο καλλιτέχνης Μάριος Κούμας, απόφοιτοι του Σχολείου.
2019-2020 Τη χρονιά αυτή επιχειρούμε να εκπέμψουμε ζωντανά από την αυλή του Σχολείου. Η πρώτη εκπομπή είναι μια κραυγή κατά των πολέμων και των δεινών τους που μαστίζουν την ανθρωπότητα. Η δεύτερη εκπομπή, στις 20 Δεκεμβρίου, συνόδευσε το φιλανθρωπικό παζαράκι που διοργάνωσε το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο, με χριστουγεννιάτικα τραγούδια που ψήφισαν οι συμμαθητές μας.
2020-2021

Το Σχολείο μας συμμετέχει για τέταρτη συνεχή χρονιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα NEStOR, το οποίο στόχο έχει να δημιουργήσει στην Ευρώπη ένα μαθητικό διαδικτυακό ραδιόφωνο. Στην πρώτη εκπομπή, οι μαθήτριες Ιωαννίδου Σοφία Β34, Κράνου Μαρία Β21, Περικλέους Μαρία Β61 κατέρριψαν κάθε μορφή διάκρισης, ενώ ο μαθητής Μεταξά Νικόλας Β34 συζήτησε με τον Κύπριο Ευρωβουλευτή Λουκά Φουρλά τις θέσεις και τον ρόλο του Ευρωκοινοβουλίου στην καταπολέμηση του φαινομένου αυτού, που αποτελεί γάγγραινα για την κοινωνία.

Στη δεύτερη ραδιοφωνική εκπομπή, η μαθήτρια Μιχαήλ Σαββιάννα του τμήματος Β34 προβληματίστηκε για τις επιπτώσεις την πανδημίας στον χώρο του πολιτισμού. «Πώς βιώνει ο πολιτισμός και οι άνθρωποί του την περίοδο αυτή; Συνεχίζουν να δημιουργούν; Βρίσκουν διέξοδο στο αδιέξοδο; Μπορούν να επιβιώσουν καλλιτεχνικά και οικονομικά;» είναι μερικά από τα ερωτήματα που συζήτησε η ραδιοφωνικός μας παραγωγός με τον Πρώτο Λειτουργό Εκπαίδευσης και σκηνοθέτη θεατρικών παραστάσεων κύριο Σπύρο Αντωνέλλο.

2021-2022 Το πνεύμα των Χριστουγέννων παρασέρνει τη ραδιοφωνική ομάδα του Λυκείου Δασούπολης σε μια εκπομπή γεμάτη μουσική και ευχές! Ετοιμάστε μια ζεστή σοκολάτα, συντονίστε τους δέκτες σας και απολαύστε την τελευταία εκπομπή μας για το 2021.
2022-2023 Το Σχολείο μας φέτος συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα European School Radio, Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο, το οποίο στόχο έχει να δημιουργήσει στην Ευρώπη ένα κοινό μαθητικό διαδικτυακό ραδιόφωνο, με κοινό ραδιοφωνικό πρόγραμμα για όλα τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ομάδα μαθητριών και μαθητών του Dazoo Radio, δημιούργησε μία εκπομπή με τίτλο Οι νέες και οι νέοι ως ενεργοί πολίτες: Ενεργώ άρα Υπάρχω. Γενικός σκοπός υπήρξε η κατανόηση και η ανάλυση της σημασίας της ενεργού πολιτότητας και η σχέση της με την Παιδεία. Ιδιαιτέρα, καταπιάστηκε με τη σημασία της ενεργού πολιτότητας για τους νέους, τους μαθητές και τις μαθήτριες που πρόκειται να ενηλικιωθούν σύντομα και οφείλουν να εξελιχθούν σε ενεργούς πολίτες. Επιπλέον, στόχο αποτέλεσε και η διερεύνηση των αιτιών που πολλοί/ές νέοι και νέες σήμερα παραμένουν αδρανείς σε σχέση με την ανάμειξη τους στα κοινά. Στο πλαίσιο της εκπομπής, διενεργήθηκε ενδοσχολική έρευνα για να μελετηθεί ο βαθμός ενεργού πολιτότητας των μαθητών και μαθητριών του Λυκείου μας.
Η εκπομπή, η οποία ηχογραφήθηκε στο studio του σχολείου, περιλαμβάνει την παρουσίαση αποτελεσμάτων ενδοσχολικής έρευνας, συζήτηση των αποτελεσμάτων με μαθητές, τη Διεύθυνση του Σχολείου και τον κ. Τάκη Χατζηδημητρίου ως πρότυπο Ενεργού Πολίτη.